Obecnie firma działa pod marką SAME Deutz-Fahr. Nazwa ta funkcjonuje od 2015 roku. Jest to włosko-niemiecki koncern, powstały w 1995 roku w wyniku przejęcia przez firmę Same Lamborghini Hürlimann Group; spółki KHD Agrartechnik GmbH of Cologne (ciągniki) oraz Deutz-Fahr Erntesysteme GmbH of Lauingen; którego efektem jest właśnie grupa SAME Deutz-Fahr. Zakłady produkcyjne zlokalizowane są na terenie Włoch, Niemiec i Chorwacji.
Koncern zajmuje się produkcją ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz innych maszyn rolniczych. Wszystkie te produkty dystrybuowane są pod markami: Deutz-Fahr, SAME, Lamborghini i Hürlimann.
Historię firmy można podzielić zasadniczo na dwie gałęzie, to znaczy na historię marki SAME oraz na historię Deutz Fahr.
Deutz-Fahr ma dłuższą historię niż jego włoski partner i sięga ona połowy XIX wieku, wtedy to powstał Deutz (1864) i Fahr (1870). Początkowo Deutz był fabryką silników, założoną przez Niklasa Otto, który wcześniej wynalazł czterosuwowy silnik spalinowy.
Od tego czasu firma prężnie się rozwijała, w roku 1961 dokonano zakupu 25% udziałów w Maschinenfabrik Fahr, w 1970 roku przejęto wytwarzającą sprzęt rolniczy firmę Kodel & Bohm GmbH, założoną w 1909 w Lauingen, która produkowała kombajny zbożowe.
W końcówce lat sześćdziesiątych firma Deutz Fahr była liderem w branży sprzedaży ciągników.
Pełne przyłączenie i przejęcie kontroli nad fabrykami i procesami biznesowymi spółki Fahr, dokonane zostało w 1977 roku, od tego momentu zaczęto produkować maszyny rolnicze pod marką Deutz-Fahr.
Od tego czasu firma cały czas stawiała na innowacje i może poszczycić się wieloma modelami maszyn rolniczych. Kolejnym ważnym etapem w jej rozwoju była konsolidacja z koncernem SAME.
Firma SAME czyli Società Accomandita Motori Endotermici, utworzona została w roku 1942 w Treviglio. Było to dzieło życia dwóch braci: Francesco i Eugenio Cassani.
Przełomowym momentem w historii firmy był rok 1951, kiedy to zostały zaprojektowane nowe silniki chłodzone powietrzem. Natomiast w roku 1952 skonstruowany został pierwszy ciągnik z napędem na cztery koła, co niejako było przełomem na rynku rolniczym.
Kolejną ważną datą w historii firmy, był rok 1971, kiedy to SAME zakupiło Lamborghini Trattori S.p.A..
W 1977 r. SAME zmieniło nazwę na SAME-Lamborghini-Hürlimann, stało się to po zakupie szwajcarskiej marki Hürlimann.
W 1995 roku SAME zakupiło Deutz-Fahr od KHD i wtedy też zmieniono nazwę korporacji na SAME Deutz-Fahr. Również w 1995 roku na rynek wprowadzono serię ciągników Deutz-Fahr Agrotron oraz we współpracy z LTS (Landtechnik Schönebeck) opracowano nowy model sieczkarni samojezdnej Deutz-Fahr Gigant 400.
Rok 1996 był bolesny ponieważ zamknięto fabrykę w Kolonii, a całą produkcję ciągników rolniczych, przeniesiono do Lauingen.
Kolejnym krokiem milowym dla koncernu było zakupienie w 2005 roku, fabryki kombajnów zbożowych od chorwackiego koncernu Đuro Đaković w miejscowości Županja, tam od 1982 były produkowane kombajny zbożowe na licencji Deutz-Fahr.
Obecność firmy Deutz-Fahr w Polsce nie jest przypadkowa. Polska jako kraj posiadający rozwinięte rolnictwo i znaczny stopień jego mechanizacji stanowi niemały udział odbirców silników Deutz-Fahr i nie tylko. Na terenie Polski oficjalnym przedstawicielem Deutz-Fahr jest firma BTH Fast (www.bthfast.pl). Firma BTH posiada profesjonalne zaplecze techniczne, doświadczoną kadrę.
Najnowsze komentarze